2014年12月6日土曜日

SNCF

France to compensate American Holocaust survivors

France has agreed to pay reparations to American Holocaust survivors who were deported to Nazi death camps in French trains, following a year of negotiations with the Obama administration.

The agreement, a bilateral accord with the U.S. government to be signed Monday, includes a $60 million lump sum payment that will be distributed to eligible survivors, their spouses and, if applicable, their heirs.

Stuart Eizenstat, the State Department’s special adviser for Holocaust issues who negotiated the agreement, said that it was uncertain how many would apply for the compensation. But based on estimates and amounts paid in existing French government programs, survivors “could receive payment well over $100,000,” with “tens of thousands of dollars” for spouses of those who died in the camps or since World War II.

Amounts for heirs of camp survivors who have since died are to be determined based on the number of years they lived after their release. Eligible claimants can choose to be paid an annuity rather than a lump sum.

The agreement closes a loophole that has prevented some citizens of the United States and a number of other countries from receiving benefits from existing French compensation programs.

The agreement is also intended to close the door on pending state and federal legislation that would ban France’s state railway, known by its initials SNCF, or its foreign subsidiaries from winning contracts in this country.

An SNCF subsidiary, Keolis North America, is part of a consortium of private companies bidding to build and operate the $2.45 billion light-rail Purple Line between Montgomery and Prince George’s County. The 35-year contract, which eventually could total up to $6 billion, is scheduled to be awarded by the Maryland Transit Administration next spring, unless it is canceled by Maryland governor-elect Larry Hogan (R).
http://www.washingtonpost.com/world/national-security/france-to-compensate-american-holocaust-survivors/2014/12/05/9fd176c6-7c94-11e4-84d4-7c896b90abdc_story.html






site:tokumei10.blogspot.com 鉄道

、、、(爆wwwwwwww

6 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

捕虜輸送の情報開示要求 加州議会、日本に影響も
【ロサンゼルス共同】米カリフォルニア州下院は26日までに、同州の高速鉄道計画の入札参加企業に、第2次大戦中の捕虜輸送などへの関与についての情報を開示するよう義務付ける法案を可決した。上院はすでに可決しており、シュワルツェネッガー知事が署名すれば成立する。
第2次大戦中のホロコースト(ユダヤ人大量虐殺)を念頭に置いているが、上院ではJRの前身に当たる日本の鉄道が戦時中に捕虜輸送をしていたことなども話題に上っており、新幹線技術の売り込みを図る日本も影響を受ける可能性がある。
法案は入札参加企業に対し、1942年1月から44年12月までの間に、強制収容所や捕虜収容所への捕虜輸送に直接関与したかどうかを証明することや、関与していた場合は、当時の記録の有無や、損害賠償を行ったかなどの情報を開示するよう求めている。
同州の高速鉄道は、中国なども参入を狙っている。
2010/08/27 10:46   【共同通信】

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:cTmk8aUejKIJ:www.47news.jp/CN/201008/CN2010082701000268.html+&cd=84&hl=ja&ct=clnk&gl=jp

匿名 さんのコメント...

2010 CALIFORNIA HIGH SPEED TRAIN BIDS---AND WORLD WAR II ABUSES
August 27, 2010

Wiesenthal Center: Japanese firms must meet same standards demanded of European firms

匿名 さんのコメント...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2BMrGSazi7sJ:www.railwaybulletin.com/tag/sncf+&cd=10&hl=en&ct=clnk&gl=uk

匿名 さんのコメント...

首相 カリフォルニア州知事にトップセールス
5月1日 13時31分

アメリカを訪れている安倍総理大臣は、日本時間の1日昼前、西部サンフランシスコで、高速鉄道の導入を計画するカリフォルニア州のブラウン知事と面会し、日本の新幹線の安全性などをアピールし、トップセールスを行いました。
アメリカ西部のカリフォルニア州は、ロサンゼルスとサンフランシスコの間、およそ840キロを3時間以内で結ぶ高速鉄道を2029年までに開業させることを計画しています。
アメリカを訪問している安倍総理大臣は、日本時間の1日昼前、サンフランシスコのホテルで、カリフォルニア州のブラウン知事らとともに、ホテル内に設けられた、新幹線の運転席をあしらったシミュレーターを視察しました。
このあと、安倍総理大臣はブラウン知事と会談し、「新幹線は開業以来、1件の死亡事故も起こしていない。短時間で多くの人を運べるので環境への影響も少ない。ぜひとも日本で新しい新幹線に乗ってもらいたい」などと述べ、トップセールスを行いました。
これに対して、ブラウン知事は「ホテルに『車両』を持ってこられるなら、サンフランシスコとロサンゼルスをつなぐこともできるはずだ」などと冗談を言いながら、新幹線の安全性の高さを評価していました。
www3.nhk.or.jp/news/html/20150501/k10010067001000.html

日本の新幹線の事故が起きて評判を落とす事態が頻発しないための、現実的で有効な対策プログラムが取られていているはずなのに、最近も長時間停止してしまった。

匿名 さんのコメント...

JR東海 米に現地法人を設立
05月16日 19時29分

JR東海はアメリカ・テキサス州で進められている高速鉄道の建設計画で日本が働きかけている新幹線システムの導入を確実にするため、技術支援を行う現地法人を5月、設立することになりました。
アメリカ南部のテキサス州では現地の民間企業が、ヒューストンとダラスの間の約400キロを1時間半で結ぶ高速鉄道計画を5年後の開業に向けて進めています。
この計画に対し日本は新幹線システムの導入を働きかけていて、JR東海は整備に必要となる技術面の支援を本格的に行うため5月、ダラスに現地法人を設立することを決めました。
今年8月以降、線路や信号といった各分野の技術者約20人を派遣し事業を進める現地の企業が行う運行計画の策定や鉄道施設の設計などを支援していくということです。
この背景には国際的な高速鉄道の受注競争が増す中で新幹線システムの導入を確実にするねらいがあり、記者会見で柘植康英社長は「実現にむけて我々ができることは技術の支援だ。充実した支援をタイムリーにやって行きたい」と話しています。
www3.nhk.or.jp/tokai-news/20160516/5102401.html

Japanese bidders on high speed rail should have to apologize to World War II POWs
www.wiesenthal.com/site/apps/nlnet/content2.aspx?c=lsKWLbPJLnF&b=5711859&ct=8654103
2010

匿名 さんのコメント...

米中合弁の高速鉄道計画が頓挫…中国側は反発 2016年06月12日 14時19分